Saturday, May 10, 2008

Bilik 541


banyak nye wayer kat badan gue,menakutkan kan????

ada benda yang terjadi pada gue 2 minggu lepas, gua dah lama sebenarnye batuk...lebih kurang ada la dlm 4 bln..( lama gile kan...) so on 28 april 2008 gua pegi la Ampang Puteri tuk medical check-up, nak juga tau apa citer batuk gue nie...Doc yg check gua tu nama dia Doc wahab, cool orgnye.. lepas check dia kata gue kena asma, mak ooiii kena asma la plak.. memang gue penah kena asma, last kena masa umur gue 12thn, nie lepas lebih kurang 15thn +++ penyakit nie datang balik... so terpaksa la gue di tidorkan kat hospital...hehhehehee . So gue tido kat Ampang Puteri dr 28/4 till 3/5. Masa gua kat sana, Abby yang temankan gua, thanks kat Abby coz jaga and temankan gua kat sana....i luv u so much !!!!.. cuma gua harap dia tak bosan le masa kat sana, nasib baik abby bawak laptop and PSP, bleh la dia surf internet and main game..so masa gua kat hospital, Ibu and Ayah ( panggilan kat father and mother in laws gua),Yong and Jack , danish,yob,uchik, kak teh ada datang melawat, thanx coz datang melawat tempoh hari.... selama kat sana, batuk gua still ada, tak hilang gak,ubat dah bermacam jenis dah telan, still ada batuk, sebab tu lama gile kena tahan.... masa gua kena tahan, Mama and abah gua tak dpt dtg coz hari yang sama gua masuk hospital, keesokkan harinye abah gua kena masuk hospital gak..abah kena sakit jantung..abah kena tahan kat Hospital Seberang jaya (penang)..so tak dapat la mama and Aqilah (adik gua)dtg tengok gua..gua sebenarnya tak bagi mama gua datang, jauh tu nak datang dr penang,gua tak nak dia risau, so gua suruh je mama jaga abah kat sana, tak payah risaukan gua coz gua ada Abby tuk jaga gua...gua discharge on 3/5.. tapi Dr Wahab nak suruh gua rehat kat umah..so dia bagi "bedrest" sampai 10/5..lama gila dapat rehat kat umah..bestnye..tapi bosan gak coz takde menda nak buat..asyik tengok TV je..semua program kat asro dah boleh hafal..coz kan cite kat astro asyik ulang-ulang menda yang sama..9/5 gua follow up kat Ampang puteri, batuk gua dah bertambah kurangnye... tapi gua still kena jaga kesihatan..still kena makan ubat... apa yang terjadi dalam 2 minggu nie telah mengubah cara gua melihat sesuatu perkara.. apa yang patut didulukan, mesti didulukan, apa yang penting, mesti diutamakan dahulu, luv my wife and my family and ...mesti serious dalam kehidupan ini,dah tak boleh nak memain lagi..must grow up and rethink about my life...see ya

1 comment:

magik-7 said...

Salam bro..

Aku ingatkan bilik 541, Kolej ke-14, UPM yang hang citer.hehe..
Nanti ada masa citerlah kisah bilik 541, UPM. Nak tengok hang ingat lagi x apa2 kenangan dulu kat sana...

Apapun, jaga kshtn..sihat hendaknya...

Terima kasih atas segalanya...